keskiviikko 18. marraskuuta 2015

Pätkiskakku

Olen miettinyt viime aikoina hieman kakun tekemistä ja olen päättänyt tehdä pätkiskakun. Olen tehnyt sitä montaa kertaa ennemmin ja ainakin kolmella eri vuoalla. Pätkiskakun ohje löytyy muun muassa täältä: Myllyn paras.

Pätkiskakussa siis pohjaan tulee pätkistä ja päälle tuollainen suklaalieju esimerkiksi tummasta suklaasta ja voista. itse olen käyttänyt muistaakseni juurikin tummaa suklaata, mutta voi käyttää myös maitosuklaata.

Pätkiskakkupohjaa olen itse käyttänyt myös tavallisen kakkupohjan tapaan kermakakussa. Netistä olen bongannut myös Pätkis-juustokakun jota haluan kokeilla joskus.

 Taikina silikonivuoassa
Pätkiskakku

 Pätkiskakku 2
Viime keväänä ystävänpäiväkakkua johon tein tuon suklaakuorrutteen. Hyytyi aika hyvin tuohon päälle tuo suklaa.

Onko teillä joku tietty kakku mitä teette vai kokeiletteko erilaisia kakkuja? Itse tykkäisin kokeilla monenlaisia, mutta välillä on liikaakin vaihtoehtoja. Pätkiksen lisäksi otin muitakin suklaita jos teen päälle kuorrutteen.

6 kommenttia:

  1. Oi miten ihania kakkuja! :)
    Suklaakakkuja tulee tehtyä ihan liian harvoin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistan lapsena, kun olisin halunnut jonkun suklaakakun ja äiti teki aina vaan kermakakkuja. Nykyään ei niin noi makeat kakut enää maistu, mutta Pätkiskakku on ok. Voileipäkakut on kuitenkin mun lemppareita.

      Poista
  2. Pätkiskakkua en ole vielä kokeillutkaan. Olen tehnyt mm. Da Capokakun ja viikonloppuna olisi tarkoitus kokeilla kakkua, jossa on Mariannekeksipohja. Meillä äiti teki myös aina kermakakkuja, ihan hyviä ne oli, mutta itse en ole varmaan koskaan tehnyt. Teen aina jonkinlaisen suklaa/juustokakun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En edes muista koska oisin tehnyt Pätkiskakun ensimmäisen kerran, useampi vuosi siitä on. Nyt oisin tehnyt tosiaan Pätkiskakun, mutta mies ehti tehdä tuon perinteisen kermakakun kun hän ei kuulemma muuta osaa :D. Eikä tietenkään voi ohjeita katsoa ;).

      Poista
  3. Namskis! Näyttää herkulliselta! Harvemmin tulee kakkuja tehtyä, mutta kun teen on se yleensä joku tuorejuustokakku tai voileipäkakku. Suolaiset herkut ovat myös mun lemppareita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkään en tee usein kakkuja, tehdään miehen kanssa toisillemme kakut synttäreiksi. Viime vuonna hänen äitinsä oli kuitenkin tuonut meille valmiiksi kakun miehen synttäreille joten tein ystävänpäiväksi tuon sydämen muotoisen Pätkiskakun.

      Poista