lauantai 8. lokakuuta 2016

Ruoasta tuli mieleen joulu

Söin tuossa yhtenä päivänä kermaisia valkosipuliperunoita ja kyllä tulikin taas jouluruoat mieleen. Alkoi tehdä perunoiden lisäksi esimerkiksi ruskeaa kastiketta ja muita jouluisia herkkuruokia. Ensi jouluna on pakko saada ainakin juurikin itsetehtyjä kermaperunoita ja ruskea kastike sopii niiden kanssa todella hyvin.


Joko te olette miettineet mitä haluaisitte tai mitä aiotte laittaa jouluna ruokapöytään?


Itse en vielä hirveästi ole miettinyt, mutta joskus vaan tulee mieleen jouluiset maut tai mitkä sopisivat jouluna pöytään. Itse olen tehnyt monena jouluna esimerkiksi uunilohta ja graavilohi kuuluu ehdottomasti minun joulupöytääni. Se on ollut aina minun herkkuani ja mun mummolassa sitä on usein muulloinkin kuin jouluisin.

3 kommenttia:

  1. Graavilohta tulee ehdottomasti myös meidän joulupöytään. Ja olen jonkun verran miettinyt muutenkin ruokia. Aika pitkälle mennään taas perinteisillä ruoilla. :)

    VastaaPoista
  2. meilläkin vanhempien luona aika perinteinen jouluruoka pöytä

    VastaaPoista
  3. Eiköhän se ole perinteinen Karjalanpaisti ja perunat. Laatikot ja salaatit. Kinkku ja ite savustettu lohi. :)

    VastaaPoista